Duración
8
Modalidade
Formación presencial
Teleformación autoformativa
Obxectivo principal
Adquirir as competencias necesarias para a lectura crítica dos artigos científicos a súa valoración e selección de información para a toma de decisións.
Obxectivos específicos
- Fomentar o pensamento crítico relacionado coa práctica profesional.
- Identificar a estrutura e os elementos que dotan a un artigo científico de coherencia e rigor metodolóxico.
- Adquirir destreza na interpretación dos aspectos metodolóxicos dos estudos e analizar a adecuación dos métodos ao obxectivo do artigo.
- Adquirir destrezas e habilidades necesarias para verificar a validez e a aplicabilidade dás evidencias publicadas en artigos científicos.
- Identificar fontes de información pertinentes e recursos dispoñibles para unha práctica baseada na evidencia.
- Coñecer as principais ferramentas de lectura crítica.
Contidos
- Os tipos de artigos científicos.
- A metodoloxía de investigación.
- Contido dun artigo científico.
- O proceso de lectura crítica dun artigo científico: claves para valorar e interpretar os artigos.
- Ferramentas de lectura crítica: Ficgas CASPE, FLC de Osteba, Consort.
- A calidade das evidencias: claves para a comprensión.
- Sistemas xerárquicos de clasificación das evidencias.
- Avaliación da evidencia e niveis de recomendación: o sistema GRADE.
Perfil da persoa participante
Persoal de xefatura
Persoal técnico
Competencias asociadas
Avaliación Da Información
Capacidade Crítica
Planificación E Organización
Outras consideracións
Recoméndase realizar previamente ao curso de estatística e de epidemioloxía.